Factoring

Vanaf januari 2021 kun je binnen 5 werkdagen na factuurdatum over je geld te beschikken!
ZOSz schiet het geld voor, je hoeft dus niet meer te wachten totdat je opdrachtgever heeft betaald. Wanneer je gebruik wilt gaan maken van onze factoringservice dan geldt dit voor al jouw facturen.

Hoe gaat het precies in zijn werk?

Je vult een aanvraagformulier in, ondertekent het factoringscontract en je upload dit samen met een kopie van je ID en bankpas in jouw persoonlijke account van Flego. (Hier kunnen we je bij helpen)

  • ZOSz heeft 5 werkdagen nodig om na ontvangst van dit contract de gegevens te verwerken.
  • Je krijgt bericht over de datum vanaf wanneer de factoring ingaat.
  • Vanaf dat moment worden alle facturen minus de factoringsfee van 3% excl btw binnen 5 werkdagen naar je overgemaakt.
  • Je ontvangt een aparte factuur van de factoringsfee. Het bedrag wordt direct ingehouden op de uitbetaling.

Belangrijk om te weten:

  • Er kunnen alleen goedgekeurde facturen worden uitbetaald die binnen ons systeem (SelfBilling) zijn aangemaakt.
  • ZOSz neemt uitsluitend aanvragen in behandeling na ontvangst van een ondertekende factoringsovereenkomst en scan van je bankpas.
  • Wanneer je kiest voor factoring via ZOSz, dan vallen alle facturen onder de factoringsovereenkomst. Het is niet mogelijk losse facturen voor factoring aan te bieden.
  • Wil je de factoringsovereenkomst beëindigen? Dan kan dit opgezegd worden door een e-mailbericht te sturen naar administratie@zosz.nl. We hanteren een verwerkingstermijn van maximaal 10 werkdagen. De facturen die binnen 10 werkdagen na opzegdatum zijn aangemaakt zullen nog voorgefinancierd worden.

Interesse?

Dan kun je je nu al aanmelden door via onderstaande knop het ‘aanvraagformulier factoring’ in te vullen en te verzenden.

Aanvraagformulier

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen van ZZP’ers bij ZOSz.

Wil je weten wanneer je factuur wordt betaald? Stuur een mailtje naar administratie@zosz.nl met de volgende gegevens:

  • De naam van de zorginstelling
  • De factuurdatum of de datum van de gewerkte dienst

Of gebruik de volgende trucjes:

  • Tel bij de factuurdatum 3 weken op. Dit is de verwachte betaaldatum.
  • Tel bij de datum van de gewerkte dienst 4 weken op. Dit is de verwachte betaaldatum. (Tenzij je je uren voor deze dienst pas later hebt geregistreerd natuurlijk!)

Het is belangrijk dat je altijd rekening houdt met het financieel risico dat je loopt als ondernemer (zzp’er). Wanneer een zorginstelling te laat betaalt, krijg jij later je geld. Deze financiële onzekerheid hoort bij het ondernemerschap, en is één van de grote verschillen met het werken in loondienst.

Wanneer je door ziekte of een ongeval een dienst niet kunt draaien, is het belangrijk om te weten dat je als zzp’er zelf verantwoordelijk bent voor het zoeken van vervanging. ZOSz kan hierin ondersteunen, en wij geven je het volgende stappenplan mee:

  1. Informeer telefonisch de zorginstelling/opdrachtgever. Lukt dit niet? Doe dit dan per mail.
  2. Informeer telefonisch ZOSz. Lukt dit niet? Doe dit dan per mail.
  3. Bel zorgverleners die je kent via ZOSz, of zij je dienst kunnen overnemen.
  4. Zet je dienst breder uit, om ervoor te zorgen dat je vervanging kunt regelen. Je kunt je bijvoorbeeld aansluiten bij Replace-Me.
  5. Iemand gevonden? Zorg dan dat je voldoet aan de vergewisplicht.

Kunt u iets niet vinden?

Kunt u iets niet vinden op de website van ZOSz? Of heeft u nog vragen over bovenstaande informatie? Gebruik dan een zoekterm om op onze website te zoeken in alle pagina’s, nieuwsberichten en verborgen pagina’s. Of neem meteen contact met ons op.

Neem direct contact op